keskiviikko 12. helmikuuta 2014

"Ennaltaehkäise 5 tavallista päänsärkyä" - Parane Särkylääke


Mikä on särkylääkkeitä valmistavan yrityksen tarkoitus?

Kumpi viesti puhuttelee sinua enemmän?

a. "Teit sitten mitä tahansa viikonloppuna, niin Parane särkylääkkeet poistavat aina päänsärkysi."
b. "Ennaltaehkäise 5 tavallista päänsärkyä. Parane särkylääkkeet poistaa päänsärkyjä myös ennenkuin ne syntyvät."

Särkylääkkeitä myyvän yrityksen markkinointi voisi sisältää esim. tällaisia neuvoja:
  1. Älä syö liian nopeasti kylmää ruokaa esim. jäätelöä, aivot jäätyy ja voi tulla päänsärkyä.
  2. Älä juo liikaa kahvia, kofeiinin puute aamulla voi aiheuttaa päänsärkyä.
  3. Lämmittele hyvin ennen kuntoilua. Kuntoilusta voi muuten tulla päänsärkyä.
  4. Juo tarpeeksi vettä aamulla ja koko päivän aikana. Nestehukka aiheuttaa päänsärkyä. (lähde: Jan Eriksson)
  5. Älä juo liikaa alkoholia.
Muut lähteet:
Boston.com: 7 common headaches and their causes

Neuvojasi seuraavat potentiaaliset asiakkaat tarvitsevat mahdollisesti tuotteitasi tai palveluitasi vähemmän. Tällainen markkinointi kuitenkin erottaa teidät kilpailijoistanne ja synnyttää paljon enemmän keskustelua. Tämä johtaa lopulta lisääntyneeseen myyntiin.

Vinkki #10 / 101:
Mieti miten sinun yrityksesi voi neuvomalla kohderyhmääsi lisätä myyntiä. Mieti juuri esimerkissä olevasta näkökulmasta: neuvojasi seuraavat tarvitsevat tuotteitasi ja palveluitasi vähemmän.

Kiitos, kumarrus ja energiaa,
Jan Eriksson

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti